کسب و کارهایی که راه نجات را در درون میجویند بعد از بحران اقتصادی ۱۳۹۹ آنها را ملاقات خواهیم کرد.
همه کسب وکارهای(تجاری وتولیدی)درمعرض عوارض ویرانگر بحران و رکود ناشی ازکرونا ١٣٩٩ در سال قراردارند.
مشخصات شرکتهایی که درطول بحرانهای اقتصادی و یا افت شدید گردش مالی دوام آورده و پس ازبحران زنده بیرون میآیند؛ بدانید:
۱-شانس بقاءشرکتهای سهامی خاص بیش ازشرکت های سهامی عام است.
۲-کسب وکارهای توانادرخلق اهرم مالی.(مدیرمالی تیزبین مثل طلاست)
۳-شرکتهای صاحب استراتژی تغییر واقدام اقتضایی.
۴-شرکتهای بارویکردحفظ کارکنان وتغییرقراردادهای استخدامی وتعدیل نسبی سرمایه انسانی.
۵-شرکتهای باسیاستگذاری تمرکززدایی وتوسعه زنجیره ارزش.
۶-کسب وکارهایی بامدیریت بدهی موفق وخودداری ازتعطیلی خط تولیدیاخدمت.
اما پیشنهاد راه نجات به زبان مولانا در بیت زیر است :
مرغ خویشی صید خویشی دام خویش
صدر خویشی فرش خویشی بام خویش
به بیانی راه بهبود کسب و کار و اصلاح در شرایط پسا کرونا در داخل کسب و کارها یافت میشود نه انتظار حمایت تنها از محیط..
مهردادمظفری
لینک کوتاه : http://ronu.ir/?p=262