مدیران خودرساز ایرانی از مدیران خودرو ساز امریکایی و اروپایی چه می آموزند ؟
۱-ناتوانی مدیریت تولیدانبوه خودروساز امریکایی درمقایسه بامدیریت تولید اندک ایتالیایی اما با کیفیت.
۲- موفقیت کارتیمی فورد درمسابقات “ اتومبیلرانی لمانز” دررقابت باکارتیمی رقباء؛ به سبک رهبری ومدیریت وابسته است.
۳- مدیران امریکایی باهلیکوپتر برای شام به رستوران میروند و مدیران ایتالیایی چای عصرانه را، بامهندسین شان میخورند.
۴- در زمانیکه کشورها درگیرآینده صنعت خودرو خود هستند، سینما تصویری از راهبری مدیریت فورد و مواجه بارقیب قدرتمند “فراری” نشان میدهد تاجهان رابه یاد دوران طلایی این صنعت بیندازد.
۵-مبارزه فورد با فراری مقایسه شرکتی با تولید انبوه، قیمت کمتر(دستمال کاغذی) درمقابل تولیدکمتر و قیمت بالاترشرکت فراری(الماس) نشان میدهد.
۶-باپول وسرمایه نمیشود پیروزی را خرید؛ تنها میتوان تیم“مشتاق به پیروزی”را تشکیل داد.
۷-فیلم فورد در برابرفراری؛ بدون آنکه کسی را ناراحت کند حرف خود را میزند: “مدیریت+چشم انداز+ تیم= پیروزی“ است.
۸-مدیریت درشرایط انحصار وحمایت کور، نمیتواند نقش مدیران رقابتی خودروسازی شبیه ” فراری” را بازی کند.
۹-جوهره فیلم رقابت دو نگرش خودروسازی است که تصویر آنرا درمسابقه واقعی اتومبیلرانی میبینیم نه در تیراژ تولید خودرو.
١٠-مدیران خودروساز ایرانی: ازمدیران امریکایی تنها “تیراژه تولید” را آموختند؛
از مدیران اروپایی “ عدم تعهد به شرایط فروش به موقع و واگذاری خودرو ”
و از مدیران خودروساز آسیایی فقط “پوشیدن لباس فرم تک رنگ”
و از مدیران خودرو ساز امریکای لاتین“مصاحبه وسخنرانی رسانه ای” را
و از…………..!!!
لینک کوتاه : http://ronu.ir/?p=253