چرا انسانها، در شرکتهای شکست خورده، پیروز نمی‌شوند؟

این فیلم تلاقی شکست یک شرکت مالی و تحقیر ارزش‌های انسانی است.

چرا شرکتهاشکست می‌خورند؟

داستان فیلم “درخواست نهایی” در سال ۲۰۰۸ و در اوج بحرانهای اقتصادی اتفاق میافتد. زمانی که بخش‌های اقتصادی در حال ورشکستگی هستند.

تاکید فیلم درخواست نهایی (اصطلاحی اقتصادی به معنای درخواست آخر کارگزار بورس از سرمایه گذار برای خرید سهام جهت جلوگیری از ضرر مالی) به بخشی از این سیستم مالی است که در آن دلالان بورس با سرمایه دیگران بازی میکنند و سود میبرند.

MARGINAL CALL برشی ۲۴ ساعت از اتفاقات درون یک شرکت است. ساعات ابتدایی روز زمانی است شرکت تصمیم میگیرد تعداد زیادی از کارگزارن خود را اخراج کند.

بازار در وضعیت بحرانی است و سود شرکت پایین آمده، در نتیجه بخشی از هزینه های جاری باید کاسته شود. نمایش موج نگرانی از تعدیل نیرو در بین دیگر کارمندان و سوال آنان در خصوص احتمال اخراج خود به عنوان قربانیان بعدی، این نگرانی را به تماشاچی منتقل کرده و او را درگیر ماجرای فیلم می کند.

فیلم رقابت‌های ناسالم داخلی مدیران شرکت را نیز برای ماندن؛ به خوبی به تصویر کشیده است .

اولین  قربانی فرایند تعدیل نیروی انسانی،مسئول بخش«مدیریت ریسک» است که همان موقع در حال کار روی پرونده‌ای مهم و بزرگ است.که قریب‌الوقوع بودن فاجعه‌ی مالی عظیمی را در شرکت  پیش بینی میکند که او را اخراج میکنند و خود فرصت بیان احتمال وقوع را ندارد. و این از عواقب اخراج نیروی انسانی و کاهش هزینه نیروی انسانی شرکتها در دوران رکود است.

فیلم پر از آموزه های رفتار سازمانی و اصول مبانی مدیریت برای مدیران‌عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های ایرانی  برای اقدام در دوران رکود است.

مهردادمظفری

 

 

نویسنده : دکتر مهرداد مظفری

لینک کوتاه : http://ronu.ir/?p=132

نظرات کاربران :

دیدگاه شما