باختن با مهره‌ی سفید

مهارت‌های مورد نیاز تاسیس و ایجاد کسب وکار از مهار‌های ماندگاری و بقاء کسب وکار بسیار متفاوت است.

چرا کسب و کارها ی ایرانی شکست میخورند؟

نویسنده مهرداد مظفری

کتاب باختن با مهره ی سفید، آموزه ها و تجربیاتی از راز ماندگاری و شکست کسب و کارها، را بازخوانی میکند تا برای مدیران عامل شرکتهای خانوادگی،استارت آپ ها و صنعتگران و کسب وکارهای خدماتی، مجالی جهت آموختن از تاریخ و مبانی مدیریت ایرانی، فراهم شود.

راز ماندگاری وبقا هر کسب و کاری در دو سطح قابلیت و توانایی، میسر میشود،در غیر اینصورت با شکست و زوال ، از تکرار تاریخ محروم میشوند.

این دو راز بقا و پایایی کسب و کارها عبارتند از “چرخه تاسیس و ایجاد کسب و کار”،که اغلب مدیران و سرمایه گذاران در سطحی از آن بهره مند هستند اما “چرخه ماندگاری و ثبات کسب و کار” تنها وجه تمایز ، اکسیر نایاب ماندگاری کسب و کارهایی است که لقب تاریخی به خود می‌گیرند.

جوهره ی کتاب “باختن با مهره ی سفید” یادگیری از اشتباه دیگران است،اگرچه یادگیری از اشتباه خود، گرانترین نوع یادگیری است .

رازهای موفقیت” ۵۰۰ شرکت برتر فورچون” کمتر از روایت شرکت‌های شکست خورده، به ما می آموزد. لذا یادگیری از شکست ، منبع جدید برای زیست رقابتمند و نوآورانه شرکت هاست.

در این کتاب برای اولین بار خوانندگان امکان این را دارند نظرات خود را بصورت انلاین جهت شرکت در نظر سنجی “چرا کسب و کارها شکست می‌خورند” (در سایت www.ronu.ir ) حضور یابند و از نتیجه نظرات دیگران هم مطلع شوند.

 

نویسنده : دکتر مهرداد مظفری

لینک کوتاه : http://ronu.ir/?p=95

نظرات کاربران :
  1. هیربد فولادوند مقدم گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    هیچ اطلاع دارید تلاش ۱۰ روزه من برای خرید این کتاب از شرکت چاپ و نشر بازرگانی با شکست مواجه شده است
    کلا در این شرکت اگر افتخار بدهند و تلفن را پاسخ گو باشند کسی اطلاعی از این کتاب ندارد ( تمامی شعب و فروشگاههای این شرکت )
    نکته شگفت انگیز دیگر اینکه اگر به سایت ویروسی این شرکت هم سر بزنید و عنوان کتاب و حتی نام مولف کتاب را جستجو کنید باز هم نتیجه ای در بر نخواهد داشت
    البته این شگفتی ها در این کشور عزیز کم نیستند فقط خواستم شما را هم در این تجربه شریک کنم
    دست آخر اگر راهی برای خرید این کتاب پیدا کردید ممنون خواهم شد به بنده هم اطلاع دهید
    موفق باشید

دیدگاه شما